Τετάρτη, 8 Οκτωβρίου 2014

“Mos Maiorum”: Ευρωπαϊκή επιχείρηση εκτεταμένων ελέγχων κατά των μεταναστών !

Έκτακτο – επείγον : Βρυξέλλες – Παρίσι : Αυτοπυρπολήσεις διαδηλωτών ενάντια στο Πανευρωπαϊκό Προγκρόμ (13-26/10/14) κατά των μεταναστών χωρίς χαρτιά !!!

Οκτωβρίου 6, 2014
Brussels  (3/10/14), a paperless immolated by fire in full manif
Bruxelles  (3/10/14), Un sans-papier s’est immolé par le feu en pleine manif.
بـالصور: لبناني يشعل النار في نفسه خلال تظاهرةبـ بروكسل للاشخاص الذين ليست لديهم اوراق قانونية او اقامة
Βρυξέλλες – Παρίσι (3/10/14): 
Κατά την διάρκεια διαδηλώσεων, ενάντια στο Πανευρωπαϊκό Προγκρόμ κατά των μεταναστών χωρίς χαρτιά που θα εξαπολύσει το Φασιστικό ιπμέριουμ της Ε.Ε. από τις 13 έως και τις 26 Οκτωβρίου 2014 ,  
2 διαδηλωτές επέλεξαν ως τρόπο ύστατης διαμαρτυρίας την αυτοπυρπόληση !
Σημείωση της Σύνταξης: 
Το «επείγον» που αναφέρουμε στον τίτλο του άρθρου , αναφέρεται και προκύπτει από την ανάγκη να ειδοποιήσουμε άμεσα όσους άτυχους και κατατρεγμένους (μετανάστες και μη) που ζουν στις περιοχές μας ! 

Είναι επίσης επείγον να κάνουμε ότι περνάει από το χέρι μας ώστε να ακυρωθούν στην πράξη τα σχέδια της «Ευρώπης Φρουρίου» και να σταματήσουμε την καθημερινή κατρακύλα σ’ έναν ολοένα και πιο βαθύ εκφασισμό των κοινωνιών μας !

Αμεσοδημοκρατική Συν-έλευση Μολάων 6/10/14
************************************************************************************
“Mos Maiorum”: 
Ευρωπαϊκή επιχείρηση εκτεταμένων ελέγχων κατά των μεταναστών !
Το Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, υπό την ιταλική προεδρία διοργανώνει από τις 13 έως τις 26 του Οκτωβρίου του 2014 μια μεγάλη κοινή επιχείρηση, με τα κράτη μέλη του Σένγκεν, Europol και Frontex, 
που ονομάζεται “Mos maiorum”.

Κατά τη διάρκεια αυτών των δύο εβδομάδων 18.000 αστυνομικοί πρόκειται να εξαπολύσουν ανθρωποκυνηγητό εναντίον μεταναστών χωρίς χαρτιά. 

Στόχος τους είναι να μάθουν τις διαδρομές μετανάστευσης και να συλλάβουν όσους περισσότερους μετανάστες μπορούν.

Όλες οι πιθανές διαδρομές της μετανάστευσης στην Ευρώπη, θα ελέγχονται σε όλα τα κράτη του Σένγκεν και τα εξωτερικά σύνορα της Ευρώπης,

Οι στόχοι είναι:
- Συλλήψεις  μεταναστών και συλλογή πληροφοριών ενόψει της έρευνας

- Εντοπισμός, κυνήγι και διάλυση των ομάδων του οργανωμένου εγκλήματος

- Κοινές δράσεις για την πρόληψη της «παράνομης» μετανάστευσης

- Εντοπισμός των “δρόμων” που χρησιμοποιούνται από τους μετανάστες και τα μεταναστευτικά δίκτυα.

- Συλλογή και ανάλυση των πληροφοριών που σχετίζονται με τις δευτερογενείς μετακινήσεις και

– Έλεγχοι σε αεροδρόμια, σιδηροδρομικούς σταθμούς, λιμάνια, σύνορα και άλλα στρατηγικά σημεία (τρένα, λεωφορεία, μετρό, τραμ) θα ενισχυθούν.

Γι ‘αυτό να είστε προσεκτικοί.
Σε άλλες γλώσσες: 
and Dutch.

Το επίσημο έγγραφο για το θέμα 

Η εκδοχή του εγγράφου που είχε δημοσιοποιηθεί χωρίς τις λεπτομέρειες για την επιχείρηση: 


Σχετικά με τη ρατσιστική και φασιστική χροιά του ονόματος Mos Maiorum:
Το mos majorum (ή mos maiorum) σημαίνει “παλιοί τρόποι” ή “έθιμα των προγόνων” και στον τρόπο ζωής και το σύστημα αξιών των προγόνων στην αρχαία Ρώμη
Συχνά λαμβάνεται ως σημείο αναφοράς, και έρχεται σε αντίθεση με το θέαμα της «παρακμής του σύγχρονου κόσμου».

Οι πέντε βασικές αρχές του mos majorum ήταν:
fides: πίστη, σεβασμός, εμπιστοσύνη (…)
Pietas: ευσέβεια, αφοσίωση, πατριωτισμός, καθήκον

majestas: να ανήκεις σε έναν ανώτερο εκλεκτό λαό, μεγαλειότητα

virtus: ποιότητα ειδικά για τη ρωμαϊκή πολιτεία, θάρρος, πολιτική δραστηριότητα

Gravitas: κάθε τι σχετικό με τη ρωμαϊκή παράδοση, με σεβασμό στην παράδοση, σοβαρότητα, αξιοπρέπεια, αρχή.


ΠΗΓΗ / ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ :
*********************************************************************************************************
Στον σύνδεσμο παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε το σχετικό «φιρμάνι» της Ε.Ε.:
Please read the document in the link below :
************************************************************************************

Un sans-papier s’immole par le feu à Bruxelles: ses jours sont en danger !
L’homme a été conduit à l’hôpital militaire de Neder-over-Heembeek.
Sur le même sujet
Le sans-papier libanais qui a tenté de s’immoler par le feu lors d’une manifestation organisée vendredi après-midi à Bruxelles par La Voix des Sans-Papiers, a été conduit à l’hôpital militaire de Neder-over-Heembeek. Ses jours sont en danger dans la mesure où il a été brûlé au visage et aux mains, a indiqué la police de la zone de Bruxelles Capitale-Ixelles. Le parquet de Bruxelles a désigné un médecin légiste. Une enquête a été ouverte.
L’incident a eu lieu vers 15h00 sur le boulevard du Jardin Botanique, non loin du carrefour avec le boulevard Adolphe Max. 
Pour une raison inconnue, un sans-papier libanais qui participait à la manifestation de sans-papiers, a tenté de s’immoler par le feu.

D’autres m
anifestants ont éteint les flammes
L’homme a brandi une bouteille contenant de l’essence dont il s’est aspergé puis a craqué une allumette. 
D’autres manifestants sont ensuite parvenus à éteindre les flammes.

Please read more here :
***************************************************************************************************
Αυτοπυρπόλυση και στο Παρίσι !
Un homme tente de se suicider par le feu à la Cour nationale du droit d’asile
Un demandeur d’asile s’est grièvement brûlé, vendredi 3 octobre, en tentant de se suicider par le feu dans le hall de la Cour nationale du droit d’asile (CNDA), à Montreuil, dans la Seine-Saint-Denis. Celle-ci venait de mettre fin à ses espoirs d’obtenir le statut de réfugié en France.
Selon les premiers éléments de l’enquête policière, la victime serait un Tchadien, qui aurait transité par la Syrie avant d’arriver en France. Il est grièvement brûlé au cuir chevelu et sur le haut du corps, et doit être héliporté vers un hôpital de la région parisienne. Ses jours ne sont pas en danger, selon la police.
« Il était à deux mètres du bureau d’accueil, regardait les tableaux d’affichage et s’est aspergé avec une grande bouteille remplie d’un liquide transparent », a relaté Me Maya Lino, qui a assisté à la scène.
« Il avait les yeux dans le vague. Il a sorti un briquet de sa poche, a essayé une première fois, ça n’a pas marché et tout le monde a crié. (..) Il a recommencé une seconde fois, et là les flammes sont montées d’un coup jusqu’au haut de son crâne. Il s’est mis à courir. »
« La police l’a alors sorti du bâtiment », a ajouté Gilles Piquot, un avocat présent au moment des faits.
DEMANDE D’ASILE REJETÉE
« Cette personne avait fait l’objet il y a quelques mois d’une décision de rejet de sa demande d’asile par l’Ofpra », l’Office français de protection des réfugiés et des apatrides, chargé d’octroyer ou de refuser l’asile à ceux qui craignent pour leur vie dans leur pays, a précisé le secrétaire général de la CNDA, Pascal Girault. « Il avait fait un recours, rejeté par la CNDA », a-t-il précisé.
Cependant, vendredi, « il s’est présenté pour avoir des informations sur les moyens d’obtenir un réexamen de sa situation ». En théorie, un dossier de demande d’asile ne peut pas être examiné une seconde fois par l’administration, sauf si « la personne apporte des éléments nouveaux », a précisé un porte-parole de l’Ofpra.
Please read more here :
*******************************************************************************
ΠΗΓΕΣ / ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΠΟ :

CETA: Taking away the means to deal with a financial and a EURO crisis / 6 October by Myriam Vander Stichele

The negotiated text of CETA (leaked on 5 August 2014) has some very alarming provisions about financial services and investments. 

These CETA rules seriously undermine the power of parliaments, governments and regulators to introduce, change or even maintain financial regulations and measures not only to strictly regulate the financial sector but also to take preventive measures and take action once a financial crisis is taking place.
Canada has been less affected by the financial crisis because, as is widely recognized, that it had stricter rules and better supervision than the EU.

However, the negotiators have not learned from the Canadian regulatory system and the financial crisis, and have introduced problematic provisions.

Very worrying is that CETA will allow some financial regulations to be sued by investors against the state (ISDS)

Worse, CETA allows investors in bonds that are being restructured or not paid due to a financial crisis, as happened in Greece, to sue the relevant government for loss of profits.

Consequently, the tax payers and population will again pay the price – we have seen the socially damaging consequences in Greece, Spain, Portugal and Ireland.

The text even does not provide any scope for reforming the financial sector at the service of the public interest.



The following list sums up in short some of the problematic rules (scattered throughout the text):

· Financial investors and investments receive the right to sue a state before an international private arbiters’ panel (ISDS) in case they consider that they have not been treated fairly and equitably, equal to national or third party investors /investments, or their financial cross border payments have been hindered, amongst others. 
Note that Belgium, Greece and Cyprus have been sued for measures they took during the financial crisis.


· Financial sector regulations and reforms (including prudential regulations: see below) can only be prevented from being subject to ISDS if two committees reach a consensus that the regulation is prudential ! 
Experience so far has been that large banks and other in the financial sector have enough means and political power to sue regulators for new regulations they do not like.


· Among the investments protected by ISDS are governmental bonds. 
In times of crisis, some governments cannot repay the bonds and do not pay out, or pay only half of the value of the bonds and/or promise to pay later (restructuring). 
CETA will allow investors, who should bear the risks, to sue the state. 
In that case, the population and especially the poor will suffer from huge budget cuts and long term economic crisis with (youth) unemployment.


· Market access rules are the same as before the financial crisis (in GATS) and prohibit financial regulators to take measures for instance to limit the value of financial transactions: 
this contradicts reforms that limit speculative trading and that should trim too big to fail banks that triggered costly bail outs with tax payers money. 
Interestingly, there is one regulation that the EU is still in the process of deciding on, that has been indicated as not falling under the market rules. 
But what about other upcoming regulations that are still needed to deal with a financial sector that has clearly not been sufficiently reformed?


· CETA allows "prudential regulations" for the stability of the financial sector and the stakeholders in the financial sector. 
However, these rules are subject to all kind of conditions. 
Such regulations should also not be seen as being "disproportionate" or a "disguised" protection of the own financial sector. Yet, many financial reforms are disputed, especially by the financial industry, as being disproportionate or to be protective of the financial industry of one country, as we have seen during the EU legislative process of financial reforms. 
Importantly, the rules on prudential regulation do not provide the scope to reform the financial sector to be at the service of the public interest and to finance the transformation towards a socially and environmentally sustainable economy and society.


· CETA rules include ’disciplines’ that require that "domestic regulation", such as qualification and licensing requirements to provide (financial) services, be "objective" and "as simple as possible"
But such criteria are very subjective and in the light of a future unknown financial crisis, undermining attempts to preventive measures.


· CETA only allows those financial rules and reforms to be contrary to CETA rules in case a country or the EU has listed those regulations in the agreement (’negative listing of liberalization commitments’). 
With other words, any new regulation that will be introduced in the future that contradicts CETA will be forbidden if not yet listed in the agreement. 
The financial crisis has learned that mechanisms of a crisis are difficult to predict and therefore currently unforeseen measures will have to be taken – which CETA does not allow except for clear prudential reasons after a crisis has happened.


· CETA has "transparency" rules that will give the financial industry "reasonable time" to give their comments on new measures and laws before they are adopted.


· CETA foresees a dialogue between the EU and Canada in an unaccountable way and in which the private sector has a say. 
This so-called "regulatory cooperation" will amongst others strive to reduce rules that are unnecessary barriers to trade. 


However, such rules might be necessary for preventing future financial crisis or to protect consumers, or to force the financial sector to finance in a socially and environmentally sustainable way.


Note that some improvements have been made that prevent some very dangerous wording in GATS and other trade agreements. 


However, both the EU and Canada are still negotiating a new trade agreement that includes this dangerous wording , namely in the Trade in Services Agreement that is negotiated in secret in Geneva.



A full analysis of the CETA text by Canadian and EU researchers and NGOs can be downloaded