Σάββατο 11 Ιανουαρίου 2014

علی مهرجویی شبکه ی سراسری مردم هزاره آتن پایتخت یونان

P1010421
به تاریخ بیستم جنوری کانفرانسی در باره حقوق و وضعیت ناهنجارپناهندگان درسطح اروپا ” در شهر برلین کشور آلمان به مدت چهار روزبرگزار خواهد شد. در این کانفرانس قرار است نماینده گانی از تمام ارگانهای مدافع حقوق پناهندگان در اروپا شرکت خواهند کرد. قرار است شرکت کننده گان این کانفرانس چهار روزه راه های بیرون رفت از چالشهای موجود فرا راه پناهجویان برای بهبودی وضعیت آنان بررسی خواهند کرد. سازمان “ACT UP” که در شهر آتن پایتخت یونان فعالیت دارد یکی از هماهنگ کننده گان این کانفرانس می باشد. 


سازمان اکت آب ” ACT UP / در کشور یونان برای اولین بار بتاریخ ۱۹۹۳ میلادی توسط آقای / KABOURAKIS / M/R/ KONSTADIS ) ( کونستادیس کبورکیس) و خانم دکتر ( D/R XRISA/ BOTSI) ( خریسا بوچی ) این سازمان به فعالیت خود آغاز کرد.

1600169_265612773595688_1714944295_n31533497_265617436928555_1550764338_n7داکتران عضو این سازمان در چوکات وزارت صحت وبهداشت یونان در بیمارستان بنام ( سیگرو ) مشغول ایفای وظیفه می باشند. این سازمان همچنان از اطلاع رسانی و فعالیت های حقوقی وپزشکی برای پناهندگان و بیجا شدگان نیز غافل نمانده اند. گفته می شود که این سازمان تنها نهاد غیردولتی است که از بی خانمانهای شهرآتن و حومه آن مراقبت و آنهارا تحت نظارت پزشکی و بهداشتی قرار می دهند. کارمندان این سازمان برای اینکه آمار دقیق از افراد بی خانمان و پناهندگان بدون سرپناه شبها در دست داشته باشند؛ هفته یک بار درون شهر آتن و اماکن عمومی و مراکز معتادین را میگردند و افراد نیازمند را راجستر می کنند.
 
محمد میرزایی یکی از اعضای این سازمان که در سال ۲۰۰۸ عضویت این سازمان را به دست آورده و فعالیت های خویش را آغاز کرده است، می گوید: تلاش ما اینست تا به پناهجویانی که دسترسی به خدمات بهداشتی ندارند کمک کنیم و آنان از گرفتار شدن در دام امراض خطرناک نجات دهیم.


میرزایی می گوید وضعیت اکثر پناهجویان افغانستان در شهر آتن بسیار نگران کننده است. کودکان، زنان و افراد خورد سال در پارک ها و ایستگاه های “میترو” می خوابند. از این رو تلاش من اینست تا این افراد را کمک کنیم.


میرزایی که خود شهروند افغانستان است می گوید: برای اولین بار، پناهجویان افغانستانی را که در پارک ها و خیابانها می خوابند و به خاطر سرمای شدید زمستان در معرض خطر قرار گرفته بودند، شناسایی کردیم و آنان را به کمک سازمان در هوتل “آریس” در شهر آتن جای بود و باش آماده کردیم.


محمد میرزایی می افزاید، ” امسال کمپاینی را برای دفاع از حقوق پناهجویان راه اندازی کردیم. دراین کمپاین ما از افراد مختلف امضا جمع آوری کردیم و این “تومار” را به اتحادیه ی اروپا در بروکسیل فرستادیم تا نماینده گان اتحادیه اروپا را متوجه وضعیت نا بسامان پناهجویان بسازیم.

http://www.hazarapeople.com/fa/?p=19589