Τετάρτη, 24 Απριλίου 2013

Trafficking / Εμπορία ανθρώπων: Αυξάνονται τα θύματα στην ΕΕ, αλλά τα κράτη μέλη καθυστερούν να αντιδράσουν

Όταν αναφερθήκαμε στη Μανωλάδα και στα γεγονότα στις 17 Απριλίου 2013, ότι είναι υπόθεση trafficking.. 
ΟΙ  ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ αναγνώστες  
μας λοιδώρησαν 
λέγοντας ότι είμαστε υπερβολικοί... 

Διαβάστε παρακάτω την ανακοίνωση της ΕΕ και ξανασκεφτείτε το.. 


Reference: IP/13/322 Event Date: 15/04/2013



















Export pdf PDF word DOC

Eυρωπαϊκή Επιτροπή
Δελτίο τύπου
Bρυξέλλες, 15 Aπριλίου 2013

Trafficking / Εμπορία ανθρώπων:  
αυξάνονται τα θύματα στην ΕΕ, αλλά τα κράτη μέλη καθυστερούν να αντιδράσουν

23.632 άνθρωποι έπεσαν ή εικάζεται ότι έπεσαν θύματα εμπορίας ανθρώπων στην ΕΕ κατά τη διάρκεια της περιόδου 2008-2010. 

Αυτό το πολύ εντυπωσιακό στοιχείο προκύπτει από την πρώτη έκθεση σχετικά με την εμπορία ανθρώπων στην Ευρώπη, 
η οποία δημοσιεύεται σήμερα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. 

Η έκθεση τονίζει επίσης ότι μολονότι ο αριθμός των θυμάτων εμπορίας ανθρώπων στην και προς την ΕΕ αυξήθηκε κατά 18% από το 2008 έως το 2010, 
λιγότεροι διακινητές καταλήγουν στη φυλακή, δεδομένου ότι οι καταδίκες μειώθηκαν κατά 13% την ως άνω περίοδο. 


Παρά αυτά τα ανησυχητικά δεδομένα, μέχρι σήμερα, μόνο 6 από τα 27 κράτη μέλη της ΕΕ έχουν μεταφέρει πλήρως την οδηγία της ΕΕ για την καταπολέμηση της εμπορίας ανθρώπων στην εθνική τους νομοθεσία και τρείς χώρες έχουν αναφέρει μόνο τη μερική μεταφορά της οδηγίας, μολονότι η προθεσμία έληξε 
στις 6 Απριλίου 2013. 


«Είναι πολύ δύσκολο να διανοηθεί κανείς ότι στις δικές μας ελεύθερες και δημοκρατικές χώρες της ΕΕ δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι στερούνται την ελευθερία τους και είναι θύματα εκμετάλλευσης, και αποτελούν αντικείμενο εμπορίας για κέρδος δίκην εμπορευμάτων. 
Αυτή είναι η πικρή αλήθεια και η εμπορία ανθρώπων είναι παντού γύρω μας, πιο κοντά μας απ’ ότι νομίζουμε. 
Είμαι βαθειά απογοητευμένη να βλέπω ότι, παρά αυτές τις ανησυχητικές τάσεις, μόνο λίγες χώρες έχουν εφαρμόσει τη νομοθεσία για την καταπολέμηση της εμπορίας ανθρώπων και προτρέπω τις χώρες που δεν το έχουν πράξει ακόμα να τηρήσουν τις υποχρεώσεις τους», 
δήλωσε η κα Cecilia Malmström, 
Επίτροπος εσωτερικών υποθέσεων της ΕΕ.


Πλήρης και ταχεία μεταφορά στο εθνικό δίκαιο της οδηγίας της ΕΕ


Για να συγκρατηθούν οι τάσεις αυτές πρέπει να μεταφερθούν στο εθνικό δίκαιο και να εφαρμοσθούν κατάλληλα η φιλόδοξη νομοθεσία και τα μέτρα για την αντιμετώπιση της εμπορίας ανθρώπων.

Εάν όντως η οδηγία μεταφερθεί πλήρως στο εθνικό δίκαιο, τότε διαθέτει τη δυνατότητα να έχει πραγματικό και συγκεκριμένο αντίκτυπο στη ζωή των θυμάτων και να εμποδίζει άλλους ανθρώπους από το να πέσουν θύματα αυτού του ειδεχθούς εγκλήματος. 
Η νέα αυτή νομοθεσία της ΕΕ αφορά δράσεις σε διαφόρους τομείς, όπως διατάξεις του ποινικού δικαίου, δίωξη των δραστών, στήριξη των θυμάτων και δικαιώματα των θυμάτων κατά την ποινική διαδικασία και την πρόληψη. 
Προβλέπει επίσης τη θέσπιση, σε κάθε κράτος μέλος, εθνικού εισηγητή ή ισοδύναμου μηχανισμού για την υποβολή εκθέσεων σχετικά με τις τάσεις, τη συλλογή δεδομένων και τη μέτρηση του αντικτύπου των δραστηριοτήτων για την καταπολέμηση της εμπορίας ανθρώπων.


Δικαιώματα των θυμάτων της εμπορίας ανθρώπων στην ΕΕ


Σήμερα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσιάζει επίσης επισκόπηση των δικαιωμάτων των θυμάτων της εμπορίας ανθρώπων με στόχο την παροχή σαφών και εύχρηστων πληροφοριών σχετικά με τα ατομικά δικαιώματα βάσει του δικαίου της ΕΕ όσον αφορά την απασχόληση, τις κοινωνικές παροχές, τη διαμονή και τις αποζημιώσεις. 
Αυτή η επισκόπηση θα χρησιμοποιηθεί από τα θύματα, και τους επαγγελματίες του κλάδου  
(ΜΚΟ, αστυνομία, αρχές μετανάστευσης, επιθεωρητές εργασίας, μεθοριακούς φρουρούς, εργαζόμενους στον κλάδο της υγείας και κοινωνικούς λειτουργούς) 
που εργάζονται στον τομέα της καταπολέμησης της εμπορίας ανθρώπων. 
Τούτο θα συμβάλει στην αποτελεσματική άσκηση αυτών των δικαιωμάτων, με την παροχή βοήθειας στις αρχές των κρατών μελών της ΕΕ για τη χορήγηση της βοήθειας και της προστασίας που τα θύματα χρειάζονται και δικαιούνται.


Συλλογή δεδομένων: ορισμένα βασικά πορίσματα


Η Εurostat και η ΓΔ Εσωτερικών Υποθέσεων δημοσιεύουν την πρώτη έκθεση σχετικά με τα στατιστικά στοιχεία για την εμπορία ανθρώπων σε επίπεδο ΕΕ, τα οποία καλύπτουν τα έτη 2008, 2009 και 2010. 
Όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ έχουν συμβάλει στην έκθεση – ωστόσο, η συλλογή συγκρίσιμων και αξιόπιστων δεδομένων παραμένει πρόκληση και τα στοιχεία πρέπει να ερμηνευθούν με προσοχή, εφόσον αντιπροσωπεύουν μόνο την κορυφή του παγόβουνου. 
Από μελέτη της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας προκύπτει ότι 880.000 άτομα στην ΕΕ είναι θύματα καταναγκαστικής εργασίας, συμπεριλαμβανομένης της αναγκαστικής σεξουαλικής εκμετάλλευσης.

- Θύματα

  1. Ο συνολικός αριθμός των βεβαιωμένων και εικαζόμενων θυμάτων ανερχόταν σε 6.309 το 2008· 7.795 το 2009 και 9.528 το 2010, με αύξηση 18% κατά τη διάρκεια των τριών ετών αναφοράς.
  2. Το προφίλ των θυμάτων ανά φύλο και ηλικία τα τρία έτη αναφοράς ήταν 68% γυναίκες, 17% άνδρες, 12% κορίτσια και 3% αγόρια.
  3. Η πλειονότητα των βεβαιωμένων και εικαζόμενων θυμάτων κατά τη διάρκεια των τριών ετών αναφοράς είναι θύματα εμπορίας για σεξουαλική εκμετάλλευση (62%). Η εμπορία ανθρώπων με σκοπό την καταναγκαστική εργασία (25%) είναι δεύτερη και η εμπορία ανθρώπων σε άλλες μορφές, όπως η εμπορία ανθρώπων με σκοπό την αφαίρεση οργάνων, εγκληματικών δραστηριοτήτων ή πώληση παιδιών, έπεται με πολύ μικρότερα ποσοστά (14%).
  4. Η πλειονότητα των βεβαιωμένων και εικαζόμενων θυμάτων κατά τα τρία έτη αναφοράς προέρχεται από τα κράτη μέλη της ΕΕ (61%), και ακολουθούν τα θύματα από την Αφρική (14%), την Ασία (6%) και τη Λατινική Αμερική (5%).
  5. Τα περισσότερα θύματα που εντοπίστηκαν στα κράτη μέλη της ΕΕ είναι υπήκοοι Ρουμανίας και Βουλγαρίας.
  6. Τα περισσότερα θύματα με ιθαγένεια διαφορετική αυτής των κρατών μελών της ΕΕ προέρχονται από τη Νιγηρία και την Κίνα.
  7. Ο αριθμός των αδειών παραμονής για θύματα εμπορίας ανθρώπων που έχουν ιθαγένεια χωρών εκτός της ΕΕ αυξήθηκε από 703 το 2008 σε 1.196 το 2010.
- Διακινητές

  1. Ο συνολικός αριθμός των υπόπτων διακινητών στα κράτη μέλη της ΕΕ μειώθηκε κατά περίπου 17% κατά την περίοδο 2008 - 2010.
  2. 75% των υπόπτων διακινητών είναι άνδρες.
  3. Το ποσοστό των υπόπτων για εμπορία ανθρώπων με στόχο τη σεξουαλική εκμετάλλευση αντιπροσωπεύει περίπου το 84 % του συνολικού αριθμού των υπόπτων διακινητών κατά τη διάρκεια των τριών ετών αναφοράς.
  4. Ο συνολικός αριθμός των καταδικαστικών αποφάσεων για εμπορία ανθρώπων μειώθηκε κατά 13% από το 2008 έως το 2010.
Χρήσιμοι σύνδεσμοι

Cecilia Malmström website

H Επίτροπος Malmström στο Twitter

Δικτυακός τόπος της ΓΔ Εσωτερικών Υποθέσεων website

Η ΓΔ Εσωτερικών Υποθέσεων στο Twitter

Δικτυακός τόπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την καταπολέμηση της εμπορίας ανθρώπων website

Σελίδα επικαιρότητας:

Γραφικά:

Στατιστικές για την εμπορία ανθρώπων:

Δικαιώματα των θυμάτων:

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτείνει μέτρα ενίσχυσης της Επιχειρηματικής Διαφάνειας σε Κοινωνικά και Περιβαλλοντικά Ζητήματα

Μια απόφαση με μεγάλη σημασία για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη στην Κοινότητα. 

Οι αντιδράσεις απ τις επιχειρήσεις είναι σημαντικές όπως και η σιωπή των Οργανώσεων .. που χρηματοδοτούνται από αυτές... 

Είναι αυτοί οι κανόνες που δε θέλει κανείς να βάλει και όλοι ζητάνε...

Reference: IP/13/330 Event Date: 16/04/2013 Export pdf PDF word DOC
Other available languages : EN FR DE DA ES NL IT SV PT FI CS ET HU LT LV MT PL SK SL BG RO
Ευρωπαϊκή Επιτροπή
Δελτίο τύπου
Βρυξέλλες, 16 Απριλίου 2013

Η Επιτροπή προτείνει μέτρα ενίσχυσης της επιχειρηματικής διαφάνειας σε κοινωνικά και περιβαλλοντικά ζητήματα

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε σήμερα τροποποίηση της ισχύουσας λογιστικής νομοθεσίας με στόχο να βελτιωθεί η διαφάνεια των δραστηριοτήτων ορισμένων μεγάλων επιχειρήσεων όσον αφορά κοινωνικά και περιβαλλοντικά ζητήματα. 

Οι εν λόγω επιχειρήσεις θα πρέπει να δημοσιοποιούν πληροφορίες σχετικά:
με τις πολιτικές, τους κινδύνους και τα αποτελέσματα όσον αφορά περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα, 
καθώς και άλλα ζητήματα που αφορούν:
τους εργαζομένους, τον σεβασμό των δικαιωμάτων του ανθρώπου, την καταπολέμηση της διαφθοράς και της δωροδοκίας, και την πολυμορφία στα διοικητικά συμβούλια. 

Ο αρμόδιος επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς και Υπηρεσιών 
Μισέλ Μπαρνιέ δήλωσε τα εξής: 
«Σήμερα προτείνουμε μια σημαντική νομοθεσία για τη διαφάνεια των δραστηριοτήτων των επιχειρήσεων σε όλους τους τομείς. 
Πρόκειται για τη δημοσιοποίηση πληροφοριών που είναι χρήσιμες για τις επιχειρήσεις, τους επενδυτές και την κοινωνία γενικότερα και τις οποίες αναζητά επιμόνως η επενδυτική κοινότητα. 
Οι επιχειρήσεις που δημοσιεύουν ήδη πληροφορίες για τις οικονομικές και μη οικονομικές επιδόσεις τους λαμβάνουν αποφάσεις βάσει μιας μακροπρόθεσμης προοπτικής. 
Έχουν χαμηλότερο κόστος χρηματοδότησης, προσελκύουν και διατηρούν προσωπικό με πολλά προσόντα και, γενικότερα, είναι πιο επιτυχημένες.
Αυτό είναι σημαντικό για την ανταγωνιστικότητα της Ευρώπης και τη δημιουργία περισσότερων θέσεων εργασίας. 
Οι ορθές πρακτικές πρέπει να αποτελούν τον κανόνα. 
Οι νέοι κανόνες θα ισχύουν μόνο για μεγάλες επιχειρήσεις με περισσότερους από 500 εργαζομένους, καθώς το κόστος που συνεπάγεται η υποχρέωση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων (ΜΜΕ) να εφαρμόζουν τους νέους κανόνες μπορεί να είναι μεγαλύτερο από τα οφέλη.»

Βάσει της πρότασης, μεγάλες επιχειρήσεις με περισσότερους από 500 υπαλλήλους θα υποχρεούνται να δημοσιοποιούν, στις ετήσιες εκθέσεις τους, σημαντικές πληροφορίες σχετικές με κοινωνικά και περιβαλλοντικά ζητήματα. 

Έτσι θα διασφαλίζεται η ελαχιστοποίηση του διοικητικού φόρτου. 

Θα δίδονται περιεκτικές πληροφορίες αναγκαίες για την κατανόηση της εξέλιξης μιας επιχείρησης, των επιδόσεων ή της θέσης της, οι οποίες είναι προτιμότερες από μια πλήρη και λεπτομερή έκθεση «βιωσιμότητας». 

Οι επιχειρήσεις δεν θα είναι υποχρεωμένες να υποβάλλουν εκθέσεις για έναν συγκεκριμένο τομέα, εφόσον θεωρούν ότι αυτός δεν τους αφορά, αλλά θα πρέπει να εξηγούν τον λόγο γι΄αυτό. 

Επιπλέον, σε περίπτωση ομίλου επιχειρήσεων, οι πληροφορίες μπορούν να παρέχονται από τον όμιλο και όχι από κάθε επιμέρους επιχείρηση χωριστά.

Το προτεινόμενο μέτρο δεν είναι δεσμευτικό ως προς τον τρόπο δημοσιοποίησης των σχετικών πληροφοριών, αλλά παρέχει σημαντική ευελιξία στις επιχειρήσεις ώστε να επιλέγουν οι ίδιες τον τρόπο που θεωρούν καταλληλότερο.

Οι επιχειρήσεις μπορούν να χρησιμοποιούν τις διεθνείς ή εθνικές κατευθυντήριες γραμμές τις οποίες θεωρούν κατάλληλες 
(για παράδειγμα, το παγκόσμιο σύμφωνο των Ηνωμένων Εθνών, το πρότυπο ISO 26000, ή τον γερμανικό κώδικα βιωσιμότητας).

Σχετικά με τη διαφάνεια στο ζήτημα της πολυμορφίας των διοικητικών συμβουλίων, 
οι μεγάλες εισηγμένες εταιρείες θα είναι υποχρεωμένες να παρέχουν πληροφορίες για την πολιτική πολυμορφίας που ακολουθούν όσον αφορά την ηλικία, το φύλο, τη γεωγραφική καταγωγή, και το εκπαιδευτικό και επαγγελματικό υπόβαθρο. 

Στις πληροφορίες αυτές πρέπει να περιλαμβάνονται οι στόχοι της πολιτικής, ο τρόπος με τον οποίο έχει εφαρμοστεί, και τα αποτελέσματά της. 

Οι επιχειρήσεις που δεν διαθέτουν πολιτική πολυμορφίας θα πρέπει να διευκρινίζουν τον λόγο γι’ αυτό. 

Η προσέγγιση αυτή είναι σύμφωνη με το γενικό ενωσιακό πλαίσιο εταιρικής διακυβέρνησης.
Ιστορικό

Η Επιτροπή γνωστοποίησε το συγκεκριμένο μέτρο στην ανακοίνωση 
«Πράξη για την Ενιαία Αγορά» που εκδόθηκε τον Απρίλιο του 2011 (βλ. IP/11/469), 
στην ανακοίνωση 
«Μια ανανεωμένη στρατηγική 2011-2014 για την εταιρική κοινωνική ευθύνη», που εκδόθηκε τον Οκτώβριο του 2011 (βλ. IP/11/1238) και 
στο "Σχέδιο Δράσης για το Εταιρικό Δίκαιο και την Εταιρική Διακυβέρνηση" που εγκρίθηκε τον Δεκέμβριο του 2012 (βλ. IP/12/1340).

Η Επιτροπή πραγματοποίησε ιδιαίτερα εκτεταμένες διαβουλεύσεις με τα κράτη μέλη, διάφορες επιχειρήσεις, επενδυτές και άλλους ενδιαφερόμενους φορείς, αρχής γενομένης από μια ευρεία δημόσια διαβούλευση, τον Νοέμβριο του 2010. 

Στο πλαίσιο εκτίμησης των επιπτώσεων που ολοκληρώθηκε το 2012, εξετάστηκαν διάφορες επιλογές πολιτικής με στόχο τη διατύπωση ισόρροπης πρότασης που θα έδινε τη δυνατότητα να πραγματοποιηθεί ουσιαστική πρόοδος όσον αφορά την αποτελεσματική και διαφανή διαδικασία υποβολής εκθέσεων από τις επιχειρήσεις, χωρίς όμως να προκληθούν αδικαιολόγητες διοικητικές επιβαρύνσεις.

Η ισχύουσα νομοθεσία της ΕΕ και ειδικότερα η τέταρτη οδηγία για το εταιρικό δίκαιο σχετικά με τους ετήσιους λογαριασμούς προβλέπει ότι, όσον αφορά τη δημοσιοποίηση μη οικονομικών πληροφοριών, οι επιχειρήσεις μπορούν να επιλέγουν ποιες πληροφορίες θα δημοσιοποιούν σχετικά με τις περιβαλλοντικές, κοινωνικές και άλλες πτυχές των δραστηριοτήτων τους. 

Ωστόσο, οι διατάξεις της ισχύουσας νομοθεσίας αποδείχθηκαν ασαφείς και αναποτελεσματικές και εφαρμόστηκαν με διαφορετικό τρόπο στα διάφορα κράτη μέλη. 

Επί του παρόντος, λιγότερες από το 10% των μεγαλύτερων επιχειρήσεων της ΕΕ δημοσιοποιούν τις εν λόγω πληροφορίες σε τακτική βάση. 

Με την πάροδο του χρόνου, μερικά κράτη μέλη καθιέρωσαν απαιτήσεις δημοσιοποίησης που υπερβαίνουν τις διατάξεις της τέταρτης οδηγίας για το εταιρικό δίκαιο. 

Για παράδειγμα: 
το Ηνωμένο Βασίλειο θέσπισε νομοθεσία το 2006, η οποία σήμερα επικαιροποιείται·
η Σουηδία θέσπισε νομοθεσία το 2007 και 
η Ισπανία το 2011· 
η Δανία τροποποίησε τη νομοθεσία της τον ίδιο χρόνο, ενώ 
η τελευταία σχετική επικαιροποίηση στη Γαλλία έγινε το 2012.

Οι δαπάνες με τις οποίες επιβαρύνονται οι μεγάλες επιχειρήσεις για τη δημοσιοποίηση των απαιτούμενων πληροφοριών είναι ανάλογες προς την αξία και τη χρησιμότητα των πληροφοριών, καθώς και προς το μέγεθος και τον σύνθετο χαρακτήρα των επιχειρήσεων.

Στις 6 Φεβρουαρίου 2013
το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, αναγνωρίζοντας τη σημασία που έχει η διαφάνεια των δραστηριοτήτων των επιχειρήσεων σε περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα, εξέδωσε δύο ψηφίσματα 

και 

Βλ. επίσης MEMO/13/336

Περισσότερα

http://europa.eu/rapid/press-release_IP-13-330_el.htm

ΚΑΛΕΣΜΑ ΣΕ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ: Ομάδα Δικηγόρων για τα Δικαιώματα Προσφύγων και Μεταναστών

ΚΑΛΕΣΜΑ ΣΕ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ
 
Συνελήφθη χθες το απόγευμα 22.4.2013   
η αγωνίστρια πολιτική πρόσφυγας FADIK ADIYAMAN κατά την προσέλευση της στο Α.Τ. Εξαρχείων,
όπου έδινε το παρόν εδώ και 2 μήνες περίπου κατόπιν περιοριστικών όρων, 
που είχε διατάξει αρμόδιος Εισαγγελέας μετά την ενεργοποίηση του διεθνούς εντάλματος σύλληψης από την Τουρκία εις  βάρος της.

Η FADIK ADIYAMAN είναι θύμα βασανιστηρίων στην Τουρκία με σοβαρά προβλήματα υγείας. Διώκεται στην Τουρκία για λόγους πολιτικούς. 

Έχει υποβάλει αίτημα ασύλου στην Ελλάδα, 
η εξέταση του οποίου εκκρεμεί ενώπιον των αρχών.

Το βραδύ χθες μεταφέρθηκε από το ΑΤ Εξαρχείων, όπου συνελήφθη, στη Γ.Α.Δ.Α. προκειμένου να κρατηθεί εκεί. 

Στη Γ.Α.Δ.Α. αστυνομικοί προσπάθησαν να την ξεγυμνώσουν για της κάνουν σωματικό έλεγχο και υπέστη ξυλοδαρμό. 

Υποβλήθηκε μήνυση και ζητήθηκε να εξεταστεί από Ιατροδικαστή.

Σήμερα (23 Απρ) αφέθηκε προσωρινά  ελεύθερη  από τον Εισαγγελέα Εφετών, ο οποίος διατήρησε τους επιβληθέντες περιοριστικούς όρους και αναμένεται ο άμεσος προσδιορισμός της συζήτησης του αιτήματος έκδοσης της από το Συμβούλιο Εφετών Αθήνας

την Τετάρτη 24.4.2013 και ώρα 15.30  
καλούμε όλες και όλους στην Ομάδα Δικηγόρων για τα Δικαιώματα Προσφύγων και Μεταναστών Ρεθύμνου 11 -(στο ύψος του Ξενοδοχείου Park)
σε συνέντευξη τύπου

Κατά την συνέντευξη τύπου θα μιλήσει και δικηγόρος από την Τουρκία σχετικά με τις διώξεις των πολιτικών αντιφρονούντων, δικηγόρων, συνδικαλιστών, δημοσιογράφων και υπερασπιστών ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην Τουρκία.

Ομάδα Δικηγόρων για τα Δικαιώματα Προσφύγων και Μεταναστών